Aboneler için çileye dönen internet, telefon, uydu ve televizyon gibi aboneliklerin iptali artık çile olmaktan çıkıyor. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTİK) tarafından Resmi Gazetede yayımlanan karara göre, abonelik iptalleri artık e-devlet üzerinden yapılabilecek.

DHA’da yer alan habere göre, milyonlarca vatandaşı ilgilendiren müjdeli haber BTİK’dan geldi. Televizyon, internet, telefon gibi abonelik sözleşmelerinin iptali için istenen faks, imzalı dilekçe ve kimlik ibrazı dönemi artık sona eriyor. Adeta vatandaşların çilesi haline gelen sözleşme feshi, BTİK tarafından çalışmaların tamamlanmasıyla e-devlet üzerinden yapılması mümkün olacak.

“ESKİDEN EN BÜYÜK BAŞARI DONDURMAKTI”

Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu, tüketicilerin abonelik sözleşmelerini fesih etmek için büyük uğraşlar verdiğini ifade ederek, “Hepimiz bir yerlere aboneyiz. Özellikle cep telefonu ve internet aboneliği çok yaygınlaştı. Burada en büyük sorun şu; abone olmak çok kolay ama abonelikten çıkmak prangalardan kurtulmaktan daha zor. Tüketici çırpınıyor. Operatörler de ‘bizim şurada bayimiz var gidip ıslak imzalı, kimlik ibrazlı fesih dilekçesi vereceksin ondan sonra biz değerlendireceğiz’ diyorlar. Eskiden abonelikten çıkmak isteyen tüketicinin en büyük başarısı dondurmak oluyordu. Bir süre sonra da sürpriz faturalarla karşı karşıya kalıyordu” dedi.

“MİLYONLARCA ABONE ÇİLE ÇEKİYOR”

Aydın Ağaoğlu, milyonlarca vatandaşın bu uygulama sebebiyle mağdur olduğunu belirterek, “Yakın zamanda 65 yaş ve üzeri için sokağa çıkma yasağı vardı. 69 yaşındaki aboneye bayiye gidip kimlik ibrazlı, ıslak imzalı dilekçe koşulları sunuyorlardı. Ayrıca faks talep ediyorlardı. Evde faks ne arar? Tarihe karıştı artık. Dilekçe yaz, imza at, onu tarat, faksla uzun uzun işlemler.

Vatandaşlar ise aboneliği başlatırken tüm işlemlerin hızlı bir şekilde yapıldığını ancak söz konusu abonelik iptali olduğu zaman her türlü zorlukla karşılaştıklarını belirtiyor. Vatandaşlardan İbrahim Saki, “Bir aboneliği iptal ederken çok zorlanıyoruz. Alırken çok kolay, imkanlar çok rahat ama biz iptal edeceğimiz zaman çok zorlaşıyor. ‘Sözleşmeniz var, sözleşme için ücret ödemeniz gerekiyor’ diyorlar. Bu iptal durumlarında sıkıntı yaşıyoruz. Devlet de bu işe el atarsa harika olur. Vatandaşın gönlü rahat eder” dedi.

“KAPANMASI İÇİN BAYİYE GİTMEK GEREKİYOR”

Volkan Aktaş da “Telefonda kapatma menüsü var oradan talepte bulunuyoruz tamam diyorlar ama tamamen kapanması için bayiye gitmeniz gerekiyor, diyorlar. Bayiye gidince de dilekçe istiyorlar. Sürekli zorlaştırıyorlar. En sonunda iptal etmekten vazgeçtim. E-devlet üzerinden olursa harika olur. Sürekli kullanıyoruz da zaten uygulama cep telefonumuzda yüklü” diye konuştu.

“EN SON İPTAL ETMEKTEN VAZGEÇTİM”

Bir başka vatandaş İsmail Akgül de iptal için faks çekme zorunluluğundan şikayetçi olarak, “Sürekli oyalıyorlar, cevap vermiyorlar. Evrak, faks istiyorlar. Bir türlü iptal edemiyoruz. 1-1,5 ay sürüyor bu işlemler ama abone olmak beş dakika sürüyor. Faks tarih oldu zaten faksı bulamıyoruz. Beş dükkandan birinde anca bulunuyor. En son iptal etmekten vazgeçtim. Şu an duruyor, faturalarını da ödemiyorum” ifadelerini kullandı.

Ve artık aboneler için çileye dönen internet, telefon, uydu ve televizyon gibi aboneliklerin iptali artık çile olmaktan çıkıyor ve Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTİK) tarafından Resmi Gazetede yayımlanan karara göre, abonelik iptalleri artık e-devlet üzerinden yapılabilecek.

.
.
.
Kaynak: bit.ly/3d3cl1G


.
.
.
.
.
.

.